Oddernes skolemusikkorps
ODDERNES SKOLEMUSIKKORPS
 • Om Korpset    • Bli med    • Turer og arrangementer    • Viktige beskjeder    • Informasjon til foresatte    • Info in English    • Arkiv/historie      • Hjem

Arkiv/historie
    - Konsert-tidspunkt
    - Info og pakkeliste!

Snarveier:
 Kontakt oss!

Hjertnesfestivalen 2014: Konkurranse for korps

Velkommen til Hjertnesfestivalen 2014

For tredje gang har vi gleden av å ønske velkommen til Hjertnesfestivalen i Sandefjord. Det blir konkurranser for aspirant- og juniorkorps, skole- og prosjektkorps og voksenkorps.

Når: Søndag 23. mars 2014

Hvor: Hjertnes kulturhus i Sandefjord

For hvem: Aspirant- og juniorkorps, skole- og prosjektkorps og voksenkorps

Påmeldingsfrist: 15. januar 2014

Konkurransene foregår i Hjertnes kulturhus og i Parksalen. Foreløpig tidsplan er start kl.09.00, og vi satser på å være ferdig med festkonsert og premieutdeling til kl.18.00. Flere detaljer vil komme når påmeldingsfristen er ute.

Aspirant- og juniorkorps

Ny gjennomføringsmodell.

Korpset stiller med et konsertrepertoar. Framføringen må baseres på musikk, men det er rom for å være kreativ med tekst, visuelle elementer og scenisk formidling.

Spilletid: 10 minutter fra første til siste tone på scenen

Skole- og prosjektkorps

Konkurransen gjennomføres i tre divisjoner. Det skilles ikke mellom janitsjar- og brassbesetning. Deltakerne må være født i 1995 eller senere, men det kan gis aldersdispensasjon for inntil to musikanter.
Med prosjektkorps menes et korps bestående av musikanter fra to eller flere korps.
Deltakere i 1. divisjon bør ha tilnærmet full besetning, eller i hvert fall være godt besatt i alle grupper.

Spilletid: 15 minutter fra første til siste tone på scenen i alle divisjoner

Bedømming

Det vil være åpen bedømming fra to musikkfaglige dommere.

Aspirant- og juniorkorps

Kriteriene for bedømming vil være korpsets tekniske kvalitet, musikalske framføring og at repertoaret er tilpasset korpsets nivå. I tillegg vurderes elementer som spilleglede, engasjement og kreativitet. Dommerne rangerer 1. og 2. plass og gir hvert korps dommerkommentarer, som vil være et nyttig redskap på veien videre.

Skole- og prosjektkorps, og voksenkorps
Kriteriene for bedømming vil være korpsets tekniske kvalitet, musikalske framføring og at repertoaret er tilpasset divisjonen og korpsets nivå. I tillegg til å rangere korpsene, vil dommerne gi hvert korps fyldige dommerkommentarer til inspirasjon for videre arbeid.

Premiering

Aspirant og juniorkorps
Det tildeles 1. og 2. plass, de resterende forblir uplassert. Alle korps vinner en musikalsk pris tilpasset korpsets sterke sider.

Skole- og prosjektkorps
De tre beste i hver divisjon premieres.

Voksenkorps
De tre beste i begge divisjoner premieres.

Last ned reglementet.

Deltakeravgift

Aspirant- og juniorkorps: kr. 2 000
Skole- og prosjektkorps: kr. 4 000

Overnatting

Hotell
NMF Sør har gjort avtale med Rica Park Hotel Sandefjord i forbindelse med konkurransen. Korpsmedlemmer, dirigent og foreldre får rabatt på hotellprisen. Gjester på hotellet har fri adgang til Parkbadet i åpningstiden. Prisene er kr. 505,- pr. person i trippelrom, kr. 630,- pr. person i dobbeltrom og kr. 995,- pr. person i enkeltrom. Oppgradering til superior-rom er mulig for kr. 250,- pr. person. Kontakt hotellet på tlf. 33 44 74 00 for bestilling.

Last ned hotellbrosjyre.

Skole
Det er muligheter for skoleovernatting for de korpsene som ønsker dette. Lokale korps vil fungere som vertskap, men kontakten formidles av NMF Sør. Det koster kr. 3 000,- pr. korps fra lørdag til søndag og kr. 1 500,- i tillegg for overnatting fra fredag.

( info fra NMF sin hjemmeside: www.musikkorps.no )

Oddernes Skolemusikkorps - Postboks 4098 - 4689 Kristiansand S